نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

 

13 آبان 88؛ آغازی بر پایان ماه عسل فتنه 88

فعالان سیاسی معقدند جریان فتنه بعد از ناکامی در ایجاد اغتشاش در روز 13 آبان 88، برای تنفس مصنوعی به آشوبگران، نسخه رادیکال شدن را تجویز کرد تا بلکه بتواند چند ماه دیگر این فشار خیابانی را ادامه دهد؛ موضوعی که نتیجه‌ای کاملا عکس داشت و نهایتا به قیام عاشورایی 9 دی که از آن به عنوان "روز مرگ قطعی فتنه" نام برده می‌شود، منتهی شد.

به گزارش شبکه ایران سیزدهم آبان ماه یادآور سه رویداد بسیار مهم است؛ سالروز تبعید حضرت امام خمینی به ترکیه، شهادت جمعی از دانش آموزان توسط رژیم شاهنشاهی و فتح لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام. البته سومین واقعه بیشتر از دو مورد دیگر مورد توجه مورخین و سیاسیون قرار گرفته است؛ به هر حال تسخیر سفارت ایالات متحده آن هم در زمانی که نماد استکبار جهانی بود، موضوعی است که فقط با تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قابل توضیح و تفسیر است: "انقلاب دوم."

با این حال، سال گذشته و به دنبال وقایعی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری رخ داد، جریانی به سرکردگی کاندیداهای شکست خورده تشکیل شد که به دنبال سوءاستفاده از حامیان خود بود. این جریان که می‌دانست بعد از خطبه نمازجمعه تاریخی 29 خرداد به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پرده‌ها کنار رفته و با شفاف شدن اوضاع سیاسی کشور، ریزش شدیدی در میان هواداران خود پیدا شده است، دست به طراحی یک پروژه جدید زد؛ پروژه‌ای که قرار بود تا از مناسبت‌های مذهبی و ملی ایرانیان برای اقصاد سیاسی بهره‌برداری شود.

روز قدس؛ آغازی بر پایان فتنه

سران فتنه درنظر داشتند تا با دعوت حامیان خود به حضور در راهپیمایی روز قدس که یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، با یک تیر دو نشان را هدف بگیرند. آن‌ها درنظر داشتند تا با این کار، هم تعداد حامیان خود را به رخ بکشند و سوژه خبری برای رسانه‌های معاند ایران تهیه کنند و هم خود را متظاهر به سنت امام خمینی (ره) نشان دهند. اما در عمل، وقایعی که توسط جریان منتسب به این افراد انجام گرفت، نتیجه‌ای کاملا عکس خواسته آنان را به دنبال داشت.

سر دادن شعارهایی به نفع رژیم صهیونیستی آن هم در روز جهانی قدس و همراهی با شعار "نه غزه؛ نه لبنان" و "جمهوری ایرانی"، سبب شد تا اندک افرادی که در میان حامیان سران فتنه باقی مانده بودند و آن‌ها را تنها معترضین به انتخابات می‌دانستند هم صف خود را از این جریان آشوب جدا کنند؛ مساله‌ای که بعدها سران جریان اصلاحات نظیر رسول منتجب‌نیا و اکبر محتشمی‌پور هم به آن اعتراف کردند.

13 آبان؛ بهت فتنه‌گران از ریزش هوادار و آغاز رادیکالیسم آشوب‌طلبانه

اما حوادثی که در روز 13 ابان 88 روی داد، علنا این پیام را برای میرحسین موسوی و مهدی کروبی مخابره کرد که موج سینوسی جریان اغتشاش به نقطه پایانی خود در قعر این نمودار رسیده است. حضور پراکنده تنها چند ده نفر در میدان هفت تیر که حتی نتوانستند از مهدی کروبی در برابر سیل خروشان مردم حمایت کنند تا او مجبور به فرار نشود، پیام اصلی این روز بود.

اگرچه رسانه‌های غربی تلاش کردند تا با پخش چندین باره تصاویر اهانت به عکس میئولان نظام در خیابان‌های فرعی، به نوعی راهپیمایی گسترده و بی‌سابقه مردم در مقابل لانه جاسوسی آمریکا را تحت‌الشعاع قرار دهند اما آنچه در واقعیت به وقوع پیوست، روایتی از پایان ماه عسل فتنه‌گران بود. در همین راستا بود که فعالان سیاسی، حوادث رادیکال بعد از 13 آبان نظیر هتک حرمت عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در روز 16 آذر و همچنین اقدام بی‌سابقه و هتاکانه این جریان در روز عاشورا و به آتش کشیدن خیمه عزاداری سیدالشهدا (ع) را ناشی از ناکامی این جریان در 13 آبان ارزیابی کردند.

این افراد معقدند جریان فتنه بعد از ناکامی در ایجاد اغتشاش در روز 13 آبان 88، برای تنفس مصنوعی به آشوبگران، نسخه رادیکال شدن را تجویز کرد تا بلکه بتواند چند ماه دیگر این فشار خیابانی را ادامه دهد؛ موضوعی که نتیجه‌ای کاملا عکس داشت و نهایتا به قیام عاشورایی 9 دی که از آن به عنوان "روز مرگ قطعی فتنه" نام برده می‌شود، منتهی شد.

روایت یک شاهد عینی از 13 آبان 88

از ابتدای صبح جمعیت زیادی برای رفتن به طالقانی در خیابان های اطراف دیده می‌شوند. ایستگاه های دروازه دولت، هفت تیر،‌دروازه شمیران و طالاقانی بدون اطلاع قبلی بسته هستند. ساعت 10 صبح است، خیابان مفتح کاملا از جمعیت دانشجو و دانش آموز پر شده است.

میدان هفت تیر هم جمعیت زیادی را در خود جای داده است.

"مرگ بر آمریکا" ، "مرگ بر اسرائیل"، "حزب فقط حزب علی،سید فقط سید علی"،"وای اگر رهبرم حکم جهادم دهد"،"ای رهبر آزاده آماده‌ایم، آماده"و... از جمله شعار هایی است که از دسته های در رفت و آمد بسیجیان و مردم عادی شنیده می‌شود. مهدی کروبی بعد از وقایعی که در نمایشگاه مطبوعات برایش پیش آمد، برای حضور در مراسم 13 آبان از مدت ها قبل اعلام کرده بود که می‌آید، شاید برای آنکه آشوب طلبان برای سازمان دهی فرصت داشته باشند!

دختر و پسری که کنار خیابان کریم خان ایستاده اند به مردم می‌گویند بیایید همه با هم برویم وسط خیابان و شعار بدهیم، نهایتش این است که چند تا چوب می‌خوریم و به زمین می‌افتیم، بعدش هم موسوی و کروبی می‌آیند بازدیدمان! کروبی یا موسوی و یا دیگر سران آشوب را در میان جمعیت نمی‌بینم شاید هم آمده بودند ولی مثل روز قدس فقط جلوی روزنامه اعتماد ملی. هنوز صدای مرگ بر آمریکا شنیده می‌شود. خبرنگاران زیادی برای پوشش دادن مراسم 13 آبان حضور دارند.

اذان ظهر را می‌گویند،‌ برخی اعتنا نمی‌کنند ولی صدای اقامه می‌آید.

جمعیتی انبوه و چندهزار نفری از دانشجویان و دانش آموزان بسیجی خود را برای نماز جماعت در مرکز شهر تهران، همان جایی که مدت هاست آمریکا به همراهی دوستانش در داخل برای به راه انداختن آشوب در آن نقشه می‌کشند آماده می‌شوند. اینجا میدان هفتم تیر است،‌ "جنبش سبز علوی" هم با پرچم های سبز رنگ به میان مردم آمده‌اند. قمه،‌ چاقو و یا سلاح دیگری هم دیده نمی‌شود؛ شاید چون کسی نبوده که اینها را در میان سبزها پخش کند  و شاید هم چون یکی از رهبران آشوب طلب هنوز در ایران نیست.

چرا 13 آبان، نمایش شکست جریان فتنه بود؟

"اسماعیل کوثری" نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همان روز در گفت‌وگو با شبکه ایران آرامش مراسم 13 آبان 88 را ناشی از آگاهی جوانان و مردمی دانست که از ماه‌ها قبل آماج تبلیغات استکبار و عوامل دست نشانده داخلی آن قرار گرفته بودند. وی گفت: حامیان موسوی و کروبی که بعد از انتخابات و تحت القائات این دو نفر، ادعای "تقلب" را باور کرده بودند و حتی به خیابان‌ها آمده بودند، امروز با برگزاری آرام مراسم 13 آبان نشان دادند که حقیقت را درباره این ادعاها درک کرده اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این نکته که تصور می‌شد موسوی و کروبی بعد از ماجراهای روز قدس و نمایشگاه مطبوعات فهمیده باشند که حامیانشان هم دیگر آنان را قبول ندارند، افزود: ولی باز شاهد بودیم این آقایان به تصور داشتن پایگاه مردمی برای حضور در مراسم 13 آبان اعلام حضور کردند اما با بی‌اقبالی عمومی مواجه شدند. کوثری با عنوان این مطلب که موسوی و کروبی اکنون خودشان را تنها می‌بینند،‌ اظهار داشت: مردم اگر این افراد را تنها گذاشتند به خاطر دروغ هایی بود که به قصد فریب ملت در رسا نه های خود درباره تقلب و ادعاهای بعد از آن می‌گفتند.

 
 
 
 

لرزه به جاسوس‌خانه شیطان بزرگ با شعار "مرگ بر آمریكا "

این خبر تکمیل می شود/راهپیمایی روز 13 آبان با حضور هزاران نفر از دانش آموزان به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد. دانش آموزان در گروه ها و از مدارس مختلف با حمل پرچم های جمهوری اسلامی ایران و پارچه نوشته هایی با مضامین شعارهای ضداستکباری در حال حرکت به سمت لانه جاسوسی هستند. شمار قابل توجهی از اعضای تشکل های دانش آموزی به ویژه پیشتازان و فرزانگان با لباس های متحدالشکل و همایل در میان راهپیمایان دیده می شوند.

اکنون هزاران نفر از دانش آموزان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا تجمع کرده اند و در حال سردادن شعارهای ضدآمریکایی هستند. در این مراسم قرار است بیانیه کمیته دانش آموزی و همچنین دانشجویی ستاد برگزاری مراسم 13 آبان قرائت شود. از دیگر برنامه های امروز ، سخنرانی برادر شهید رضوایی از فاتحان لانه جاسوسی و دانشجوی پیرو خط امام سخنرانی کنند. قرائت بیانیه طلاب و قطعنامه پایانی نیز از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود. سخنران اصلی این برنامه سیدعزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام شده است. ده ها خبرنگار ، عکاس و تصویربردار با حضور در این محل در حال ثبت و مخابره اخبار این راهپیمایی هستند.

لرزه به جاسوس‌خانه شیطان بزرگ با شعار "مرگ بر آمریكا "

جمع كثیری از نسل اول و سوم انقلاب در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان شركت كرده و در اقدامی هماهنگ شعار "مرگ بر آمریكا " را سر می‌دهند. مراسم گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان از ساعت 10 صبح امروز پنجشنبه در مقابل سفارتخانه سابق آمریكا در ایران آغاز شده است. شركت‌كنندگان در این مراسم شعارهایی همچون: "مرگ بر آمریكا "، "مرگ بر اسرائیل "، "الله‌اكبر "، "حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سیدعلی "، "وای اگر خامنه‌ای حكم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند كه جوابم دهد " و ... سر می‌دهند.

تجمع‌كنندگان همچنین پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران را در دست داشته و دست‌نوشته‌هایی در خصوص یوم‌الله 13 آبان و تصویر از دانشجویان پیرو خط امام برای تسخیر لانه جاسوسی به دست دارند. قرار است عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور در جمع تجمع‌كنندگان برای آنها سخنرانی كند.

قرائت پیام خانواده‌ معظم شهدا در مراسم 13 آبان توسط برادر شهید وزوایی

پیام خانواده‌های معظم شهدا در گرامیداشت 13 آبان توسط برادر شهید وزوایی از دانشجویان شهید پیرو خط امام(ره) قرائت شد. پیام خانواده‌های معظم شهدا در گرامیداشت 13 آبان توسط برادر شهید وزوایی از دانشجویان شهید پیرو خط امام(ره) قرائت شد. برپایه این گزارش، پدر و مادر شهید وزوایی از دانشجویان شهید پیرو خط امام(ره)، در این مراسم حضور دارند. همچنین مرتضی تمدن استاندار تهران و حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج دانشجویی كشور صبح امروز پنج‌شنبه در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان، همگام با راهپیمایان یوم الله 13 آبان در مقابل لاله جاسوسی حضور یافتند.

برپایی نمایشگاه اقدامات فتنه‌گران پس از انتخابات 

نمایشگاهی از اقدامات فتنه‌گران در روزهای پس از انتخابات در تقاطع خیابان‌های طالقانی و موسوی برپا شده و در آن برخی از اقدامات جریان فتنه به تصویر كشیده شده است. مراسم گرامیداشت یوم الله 13 آبان در سالروز تسخیر سفارتخانه سابق آمریكا در ایران مقابل این سفارتخانه در حال برگزاری است. در این مراسم، دانشجویان و دانش آموزان حضور پررنگ داشته و حضور دانش آموزان و دانشجویان اوایل انقلاب را نیز می‌توان مشاهده كرد. تجمع كنندگان شعارهایی همچون «مرگ بر آمریكا» ، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر منافق» و... سر داده و پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران را به دست دارند. در حاشیه برگزاری این مراسم نمایشگاهی از اقدامات فتنه‌گران در روزهای پس از انتخابات در تقاطع خیابان‌های طالقانی و موسوی برپا شده است.

برگزاری نمایشگاه نقاشی "امیدان بسیج " مقابل لانه جاسوسی آمریكا

نمایشگاه نقاشی "امیدان بسیج " به مناسبت روز ملی مبارزه با استكبار جهانی مقابل لانه جاسوسی آمریكا برگزار شده است. به مناسبت روز ملی مبارزه با استكبار جهانی امروز نمایشگاه نقاشی "امیدان بسیج " مقابل لانه جاسوسی آمریكا برگزار شده است. در این نمایشگاه دانش آموزان طرح‌های خود را با موضوع شیطان بزرگ؛ دولت آمریكا، دشمن قرآن و دشمن كودكان نقاشی كرده اند؛ هم اكنون نقاشی‌های دانش آموزان شركت كننده در این نمایشگاه مقابل لانه جاسوسی آمریكا نصب شده و در معرض دید قرار گرفته است. گفتنی است دانش آموزان بسیجی مقطع ابتدایی در سازمان بسیج دانش آموزی، "امیدان بسیجی " نامیده می شوند. 

 

 

کروبی بدنبال زنده کردن هیمنه استکبار

کمپین خلع لباس کروبی به محض اطلاع از حضور احتمالی کروبی در راهپیمائی سیزده آبان که قصد تحریک پس مانده های فتنه جو می باشد...

.

کمپین خلع لباس کروبی به محض اطلاع از حضور احتمالی کروبی در راهپیمائی سیزده آبان که بدنبال تحریک پس مانده های فتنه جو می باشد به همراه تعداد بی شماری از امت همیشه در صحنه در میدان هفت تیربا نماد لنگه کفش به انتظار شیخ کروبی می باشد تا با رودرو شدن با این شیخ بی خرد به او بفهماند که دیگر نمی تواند با این حرکات مذبوحانه در روزی که به نام مبارزه با استکبار است آب به جوی دشمن بریزد و استکبار امریکا و انگلیس و اسرائیل و ایادی داخلی آنان را خوشحال نماید.

 

 

تفاهم سبز سلطنت طلبان بهايي و اصلاح طلبان فراري در مريلند

شماري از عناصر ضدانقلاب شامل سلطنت طلبان، برخي وابستگان گروهك بهائيت، سازمان منافقين و اصلاح طلبان فراري در دانشگاه مريلند آمريكا گرد هم آمدند. در اين نشست 3 سه روزه كه جمعه تا يكشنبه گذشته برگزار شد برخي مقام هاي سياسي و اطلاعاتي و از جمله جان ليمبرت- عضو لانه جاسوسي آمريكا و رئيس ميز ايران در وزارت خارجه كه به تازگي از اين سمت كناره گيري كرد - حضور داشتند.

بنابر گزارش ها، وابستگان طيف هاي گوناگون ضدانقلاب در اين نشست كه تحت عنوان فرهنگ آزادي هاي مدني، حقوق بشر و دموكراسي در ايران برگزار شد به هم رسانده بودند از جمله: هاله اسفندياري، مهناز افخمي، مهرانگيز كار، داريوش همايون، ايرج گرگين، پروانه آبراهاميان، علي اكبر موسوي خوئيني، فاطمه حقيقت جو، ركسانا صابري، شيرين عبادي، احمد كريمي حكاك، كريم لاهيجي، سراج ميردامادي، علي ميرسپاسي، منصور فرهنگ، جهانشاه جاويد، سهراب رزاقي، آرش نراقي، اميد معماريان، مهرداد مشايخي و...

كريم لاهيجي وكيل مدافع گروهك تروريستي منافقين در يكي از نشست هاي همايش مذكور، مذهب را دگم معرفي كرد و گفت: ذات مذهب با دموكراسي مغايرت دارد و اگر قرار باشد مذهب با دموكراسي تطبيق داده شود چيزي از آن نمي ماند. وي ضمن اشاره به انتخاب خاتمي در سال 76 و تشكيل مجلس ششم گفت براي اولين بار در پاريس موسوي خوئيني را ديدم و به او گفته بودم مجلس ششم براي موفق شدن به عنوان پيش شرط نبايد يك آخوند (كروبي) را رئيس مجلس كند. مجلس ششم در عمل به موسسه اي به نام كميسيون اصل نود كه جايگزين دادگستري شده بود تبديل شد و اين خود تحول بزرگي بود.

آن دوره كار بزرگ موسوي خوئيني بازديد از زندان هاي مخفي جمهوري اسلامي بود(!) موسوي خوئيني هم در سخنانش گفت اي كاش فقط كروبي بود كه مانع انجام كارها مي شد، در مجلس ششم بسياري از چهره هاي ديگر بودند كه مانعي در راه بسياري از فعاليت هاي مجلس بودند. به گزارش صداي آمريكا، شيرين عبادي هم در سخنان خود گفت: بايد سياست حكومت را به چالش كشيد. تابوها را بشكنيد، سؤال مطرح كنيد و از جمله اين كه سؤال از نيروگاه بوشهر بپرسيد كه قرار است برق توليد كند. اين نيروگاه زيان آور است. چرا نيروگاه بادي و خورشيدي نه؟

 

 

سایت مهاجرانی:خوب خودمان را سرکار گذاشته‌ایم

ارگان اتاق فکر جریان ضدانقلاب در لندن ضمن تخطئه القائات رسانه‌ای محافل ضدانقلاب، تصریح کرد ادعای اختلاف میان رهبر انقلاب و رئیس جمهور در ایران توهمی بیش نیست. ارگان حلقه ماسونی لندن ضمن تخطئه القائات رسانه ای محافل ضدانقلاب تصریح کرد ادعای اختلاف میان رهبری و رئیس جمهور در ایران توهمی بیش نیست.

«جرس» که خود رسوایی های فراوانی در انتشار شایعات و جعلیات دارد، این بار با هشدار به اینکه ادعای اختلاف رهبری و احمدی نژاد می تواند باعث خودفریبی جریان های مخالف جمهوری اسلامی شود، می نویسد: از همان آغازین روزهای پس از سوم تیر 84، شایعاتی درباره اختلاف احمدی نژاد با رهبر جمهوری اسلامی به میان آمد، شایعاتی که گاه با رفتار احمدی نژاد قوت می یافت و با گفتار رهبر ضعیف می شد.

ارگان زوج سیاسی عطاءالله مهاجرانی و محسن کدیور ضمن فرافکنی درباره کانون انتشار این شایعه ادعا می کند که این شایعه از سوی سیستم اطلاعاتی و امنیتی ایران و صدا و سیما ترویج شده(!) و سپس می نویسد: از سال گذشته و پس از جریان معاون اولی رحیم مشایی، وهم و خیال اختلاف رهبری و احمدی نژاد گسترش یافت ولی مشکل اینجاست که برخی سیاسیون مخالف، روی آن شایعه حساب باز کردند و دست روی دست گذاشتند که آری! همین روزهاست که رهبری توسط مجلس، احمدی نژاد را عزل کند.

جرس آنگاه به اوهامی تازه متوسل شده و ادعا می کند «احمدی نژاد محصول اتاق فکر بیت است که در پروژه ای چند لایه از آن پایین ها بالا آمد»! جرس در عین حال می پرسد انصافاً کدام رئیس دولتی برای رهبری از احمدی نژاد بهتر است نه (...) و نه (...) و امثال آنها مطابق نظر رهبری نیستند. به جز داستان مشایی در این سالها کجا دیده اید دولت غیر از نظر رهبری عمل کند؟احمدی نژاد همان کسی است که رهبری آرزو می کرد. احمدی نژاد همان گونه که در ماه های ابتدایی ریاستش بر دولت گفت، نقش خاکریز نظام را ایفا می کند. گفتنی است سایت جرس در جعل و انتشار اینگونه شایعات نقش فراوانی داشته است.

 





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 13 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: