نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

 

لنگه کفشهادر انتظار کروبی 

به گزارش منابع موثق  مهدی کروبی کاندیدای شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم سعی بر  حضور در راهپیمائی سیزده آبان را دارد و طبق اخبار رسیده تلاش دارد تا در میدان هفت تیر حضور پیدا کند. 

* کروبی که قبلا با حضور خود در نمایشگاه مطبوعات با خیل مردمی روبه رو شد ه بود که از او با شعارهای مرگ بر منافق و مرگ بر ضد ولایت فقیه استقبال می‌کردند.

* حجم شعار‌ها بر علیه کاندیدای شکست خورده  به حدی بود که وی مجبور شد از همان ابتدای نمایشگاه راه خود را کج کرده و به دنبال درب خروج باشدو با بدرقه لنگه کفشها و با شعارهای «مرگ بر دروغگو» و «مرگ بر منافق» حاضرین در نمایشگاه روبه رو شد.

بنابر این برای تکرار حرکت تاریخی در نمایشگاه مطبوعات امت فتنه ستیز حزب الله گوش به زنگ و آماده برای مقابله با مهره سوخته استعمار انگلیس و امریکا خواهد بود تا به نیابت تمام استکبار هرچه فریاد دارند بر سر بی خردی ها و بی بصیرتی این آلت دست بیچاره بزنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 13 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

 

مراسم یوم الله 13 آبان/گزارش تصویری

مراسم یوم الله 13 آبان صبح امروز پنج شنبه با حضور دانش آموزان و دانشجویان در مقابل لانه جاسوسی آمریکا در تهران برگزار شد.

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 13 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

 

13 آبان 88؛ آغازی بر پایان ماه عسل فتنه 88

فعالان سیاسی معقدند جریان فتنه بعد از ناکامی در ایجاد اغتشاش در روز 13 آبان 88، برای تنفس مصنوعی به آشوبگران، نسخه رادیکال شدن را تجویز کرد تا بلکه بتواند چند ماه دیگر این فشار خیابانی را ادامه دهد؛ موضوعی که نتیجه‌ای کاملا عکس داشت و نهایتا به قیام عاشورایی 9 دی که از آن به عنوان "روز مرگ قطعی فتنه" نام برده می‌شود، منتهی شد.

به گزارش شبکه ایران سیزدهم آبان ماه یادآور سه رویداد بسیار مهم است؛ سالروز تبعید حضرت امام خمینی به ترکیه، شهادت جمعی از دانش آموزان توسط رژیم شاهنشاهی و فتح لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام. البته سومین واقعه بیشتر از دو مورد دیگر مورد توجه مورخین و سیاسیون قرار گرفته است؛ به هر حال تسخیر سفارت ایالات متحده آن هم در زمانی که نماد استکبار جهانی بود، موضوعی است که فقط با تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قابل توضیح و تفسیر است: "انقلاب دوم."

با این حال، سال گذشته و به دنبال وقایعی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری رخ داد، جریانی به سرکردگی کاندیداهای شکست خورده تشکیل شد که به دنبال سوءاستفاده از حامیان خود بود. این جریان که می‌دانست بعد از خطبه نمازجمعه تاریخی 29 خرداد به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پرده‌ها کنار رفته و با شفاف شدن اوضاع سیاسی کشور، ریزش شدیدی در میان هواداران خود پیدا شده است، دست به طراحی یک پروژه جدید زد؛ پروژه‌ای که قرار بود تا از مناسبت‌های مذهبی و ملی ایرانیان برای اقصاد سیاسی بهره‌برداری شود.

روز قدس؛ آغازی بر پایان فتنه

سران فتنه درنظر داشتند تا با دعوت حامیان خود به حضور در راهپیمایی روز قدس که یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، با یک تیر دو نشان را هدف بگیرند. آن‌ها درنظر داشتند تا با این کار، هم تعداد حامیان خود را به رخ بکشند و سوژه خبری برای رسانه‌های معاند ایران تهیه کنند و هم خود را متظاهر به سنت امام خمینی (ره) نشان دهند. اما در عمل، وقایعی که توسط جریان منتسب به این افراد انجام گرفت، نتیجه‌ای کاملا عکس خواسته آنان را به دنبال داشت.

سر دادن شعارهایی به نفع رژیم صهیونیستی آن هم در روز جهانی قدس و همراهی با شعار "نه غزه؛ نه لبنان" و "جمهوری ایرانی"، سبب شد تا اندک افرادی که در میان حامیان سران فتنه باقی مانده بودند و آن‌ها را تنها معترضین به انتخابات می‌دانستند هم صف خود را از این جریان آشوب جدا کنند؛ مساله‌ای که بعدها سران جریان اصلاحات نظیر رسول منتجب‌نیا و اکبر محتشمی‌پور هم به آن اعتراف کردند.

13 آبان؛ بهت فتنه‌گران از ریزش هوادار و آغاز رادیکالیسم آشوب‌طلبانه

اما حوادثی که در روز 13 ابان 88 روی داد، علنا این پیام را برای میرحسین موسوی و مهدی کروبی مخابره کرد که موج سینوسی جریان اغتشاش به نقطه پایانی خود در قعر این نمودار رسیده است. حضور پراکنده تنها چند ده نفر در میدان هفت تیر که حتی نتوانستند از مهدی کروبی در برابر سیل خروشان مردم حمایت کنند تا او مجبور به فرار نشود، پیام اصلی این روز بود.

اگرچه رسانه‌های غربی تلاش کردند تا با پخش چندین باره تصاویر اهانت به عکس میئولان نظام در خیابان‌های فرعی، به نوعی راهپیمایی گسترده و بی‌سابقه مردم در مقابل لانه جاسوسی آمریکا را تحت‌الشعاع قرار دهند اما آنچه در واقعیت به وقوع پیوست، روایتی از پایان ماه عسل فتنه‌گران بود. در همین راستا بود که فعالان سیاسی، حوادث رادیکال بعد از 13 آبان نظیر هتک حرمت عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در روز 16 آذر و همچنین اقدام بی‌سابقه و هتاکانه این جریان در روز عاشورا و به آتش کشیدن خیمه عزاداری سیدالشهدا (ع) را ناشی از ناکامی این جریان در 13 آبان ارزیابی کردند.

این افراد معقدند جریان فتنه بعد از ناکامی در ایجاد اغتشاش در روز 13 آبان 88، برای تنفس مصنوعی به آشوبگران، نسخه رادیکال شدن را تجویز کرد تا بلکه بتواند چند ماه دیگر این فشار خیابانی را ادامه دهد؛ موضوعی که نتیجه‌ای کاملا عکس داشت و نهایتا به قیام عاشورایی 9 دی که از آن به عنوان "روز مرگ قطعی فتنه" نام برده می‌شود، منتهی شد.

روایت یک شاهد عینی از 13 آبان 88

از ابتدای صبح جمعیت زیادی برای رفتن به طالقانی در خیابان های اطراف دیده می‌شوند. ایستگاه های دروازه دولت، هفت تیر،‌دروازه شمیران و طالاقانی بدون اطلاع قبلی بسته هستند. ساعت 10 صبح است، خیابان مفتح کاملا از جمعیت دانشجو و دانش آموز پر شده است.

میدان هفت تیر هم جمعیت زیادی را در خود جای داده است.

"مرگ بر آمریکا" ، "مرگ بر اسرائیل"، "حزب فقط حزب علی،سید فقط سید علی"،"وای اگر رهبرم حکم جهادم دهد"،"ای رهبر آزاده آماده‌ایم، آماده"و... از جمله شعار هایی است که از دسته های در رفت و آمد بسیجیان و مردم عادی شنیده می‌شود. مهدی کروبی بعد از وقایعی که در نمایشگاه مطبوعات برایش پیش آمد، برای حضور در مراسم 13 آبان از مدت ها قبل اعلام کرده بود که می‌آید، شاید برای آنکه آشوب طلبان برای سازمان دهی فرصت داشته باشند!

دختر و پسری که کنار خیابان کریم خان ایستاده اند به مردم می‌گویند بیایید همه با هم برویم وسط خیابان و شعار بدهیم، نهایتش این است که چند تا چوب می‌خوریم و به زمین می‌افتیم، بعدش هم موسوی و کروبی می‌آیند بازدیدمان! کروبی یا موسوی و یا دیگر سران آشوب را در میان جمعیت نمی‌بینم شاید هم آمده بودند ولی مثل روز قدس فقط جلوی روزنامه اعتماد ملی. هنوز صدای مرگ بر آمریکا شنیده می‌شود. خبرنگاران زیادی برای پوشش دادن مراسم 13 آبان حضور دارند.

اذان ظهر را می‌گویند،‌ برخی اعتنا نمی‌کنند ولی صدای اقامه می‌آید.

جمعیتی انبوه و چندهزار نفری از دانشجویان و دانش آموزان بسیجی خود را برای نماز جماعت در مرکز شهر تهران، همان جایی که مدت هاست آمریکا به همراهی دوستانش در داخل برای به راه انداختن آشوب در آن نقشه می‌کشند آماده می‌شوند. اینجا میدان هفتم تیر است،‌ "جنبش سبز علوی" هم با پرچم های سبز رنگ به میان مردم آمده‌اند. قمه،‌ چاقو و یا سلاح دیگری هم دیده نمی‌شود؛ شاید چون کسی نبوده که اینها را در میان سبزها پخش کند  و شاید هم چون یکی از رهبران آشوب طلب هنوز در ایران نیست.

چرا 13 آبان، نمایش شکست جریان فتنه بود؟

"اسماعیل کوثری" نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همان روز در گفت‌وگو با شبکه ایران آرامش مراسم 13 آبان 88 را ناشی از آگاهی جوانان و مردمی دانست که از ماه‌ها قبل آماج تبلیغات استکبار و عوامل دست نشانده داخلی آن قرار گرفته بودند. وی گفت: حامیان موسوی و کروبی که بعد از انتخابات و تحت القائات این دو نفر، ادعای "تقلب" را باور کرده بودند و حتی به خیابان‌ها آمده بودند، امروز با برگزاری آرام مراسم 13 آبان نشان دادند که حقیقت را درباره این ادعاها درک کرده اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این نکته که تصور می‌شد موسوی و کروبی بعد از ماجراهای روز قدس و نمایشگاه مطبوعات فهمیده باشند که حامیانشان هم دیگر آنان را قبول ندارند، افزود: ولی باز شاهد بودیم این آقایان به تصور داشتن پایگاه مردمی برای حضور در مراسم 13 آبان اعلام حضور کردند اما با بی‌اقبالی عمومی مواجه شدند. کوثری با عنوان این مطلب که موسوی و کروبی اکنون خودشان را تنها می‌بینند،‌ اظهار داشت: مردم اگر این افراد را تنها گذاشتند به خاطر دروغ هایی بود که به قصد فریب ملت در رسا نه های خود درباره تقلب و ادعاهای بعد از آن می‌گفتند.

 
 
 
 

لرزه به جاسوس‌خانه شیطان بزرگ با شعار "مرگ بر آمریكا "

این خبر تکمیل می شود/راهپیمایی روز 13 آبان با حضور هزاران نفر از دانش آموزان به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد. دانش آموزان در گروه ها و از مدارس مختلف با حمل پرچم های جمهوری اسلامی ایران و پارچه نوشته هایی با مضامین شعارهای ضداستکباری در حال حرکت به سمت لانه جاسوسی هستند. شمار قابل توجهی از اعضای تشکل های دانش آموزی به ویژه پیشتازان و فرزانگان با لباس های متحدالشکل و همایل در میان راهپیمایان دیده می شوند.

اکنون هزاران نفر از دانش آموزان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا تجمع کرده اند و در حال سردادن شعارهای ضدآمریکایی هستند. در این مراسم قرار است بیانیه کمیته دانش آموزی و همچنین دانشجویی ستاد برگزاری مراسم 13 آبان قرائت شود. از دیگر برنامه های امروز ، سخنرانی برادر شهید رضوایی از فاتحان لانه جاسوسی و دانشجوی پیرو خط امام سخنرانی کنند. قرائت بیانیه طلاب و قطعنامه پایانی نیز از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود. سخنران اصلی این برنامه سیدعزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام شده است. ده ها خبرنگار ، عکاس و تصویربردار با حضور در این محل در حال ثبت و مخابره اخبار این راهپیمایی هستند.

لرزه به جاسوس‌خانه شیطان بزرگ با شعار "مرگ بر آمریكا "

جمع كثیری از نسل اول و سوم انقلاب در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان شركت كرده و در اقدامی هماهنگ شعار "مرگ بر آمریكا " را سر می‌دهند. مراسم گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان از ساعت 10 صبح امروز پنجشنبه در مقابل سفارتخانه سابق آمریكا در ایران آغاز شده است. شركت‌كنندگان در این مراسم شعارهایی همچون: "مرگ بر آمریكا "، "مرگ بر اسرائیل "، "الله‌اكبر "، "حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سیدعلی "، "وای اگر خامنه‌ای حكم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند كه جوابم دهد " و ... سر می‌دهند.

تجمع‌كنندگان همچنین پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران را در دست داشته و دست‌نوشته‌هایی در خصوص یوم‌الله 13 آبان و تصویر از دانشجویان پیرو خط امام برای تسخیر لانه جاسوسی به دست دارند. قرار است عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور در جمع تجمع‌كنندگان برای آنها سخنرانی كند.

قرائت پیام خانواده‌ معظم شهدا در مراسم 13 آبان توسط برادر شهید وزوایی

پیام خانواده‌های معظم شهدا در گرامیداشت 13 آبان توسط برادر شهید وزوایی از دانشجویان شهید پیرو خط امام(ره) قرائت شد. پیام خانواده‌های معظم شهدا در گرامیداشت 13 آبان توسط برادر شهید وزوایی از دانشجویان شهید پیرو خط امام(ره) قرائت شد. برپایه این گزارش، پدر و مادر شهید وزوایی از دانشجویان شهید پیرو خط امام(ره)، در این مراسم حضور دارند. همچنین مرتضی تمدن استاندار تهران و حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج دانشجویی كشور صبح امروز پنج‌شنبه در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان، همگام با راهپیمایان یوم الله 13 آبان در مقابل لاله جاسوسی حضور یافتند.

برپایی نمایشگاه اقدامات فتنه‌گران پس از انتخابات 

نمایشگاهی از اقدامات فتنه‌گران در روزهای پس از انتخابات در تقاطع خیابان‌های طالقانی و موسوی برپا شده و در آن برخی از اقدامات جریان فتنه به تصویر كشیده شده است. مراسم گرامیداشت یوم الله 13 آبان در سالروز تسخیر سفارتخانه سابق آمریكا در ایران مقابل این سفارتخانه در حال برگزاری است. در این مراسم، دانشجویان و دانش آموزان حضور پررنگ داشته و حضور دانش آموزان و دانشجویان اوایل انقلاب را نیز می‌توان مشاهده كرد. تجمع كنندگان شعارهایی همچون «مرگ بر آمریكا» ، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر منافق» و... سر داده و پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران را به دست دارند. در حاشیه برگزاری این مراسم نمایشگاهی از اقدامات فتنه‌گران در روزهای پس از انتخابات در تقاطع خیابان‌های طالقانی و موسوی برپا شده است.

برگزاری نمایشگاه نقاشی "امیدان بسیج " مقابل لانه جاسوسی آمریكا

نمایشگاه نقاشی "امیدان بسیج " به مناسبت روز ملی مبارزه با استكبار جهانی مقابل لانه جاسوسی آمریكا برگزار شده است. به مناسبت روز ملی مبارزه با استكبار جهانی امروز نمایشگاه نقاشی "امیدان بسیج " مقابل لانه جاسوسی آمریكا برگزار شده است. در این نمایشگاه دانش آموزان طرح‌های خود را با موضوع شیطان بزرگ؛ دولت آمریكا، دشمن قرآن و دشمن كودكان نقاشی كرده اند؛ هم اكنون نقاشی‌های دانش آموزان شركت كننده در این نمایشگاه مقابل لانه جاسوسی آمریكا نصب شده و در معرض دید قرار گرفته است. گفتنی است دانش آموزان بسیجی مقطع ابتدایی در سازمان بسیج دانش آموزی، "امیدان بسیجی " نامیده می شوند. 

 

 

کروبی بدنبال زنده کردن هیمنه استکبار

کمپین خلع لباس کروبی به محض اطلاع از حضور احتمالی کروبی در راهپیمائی سیزده آبان که قصد تحریک پس مانده های فتنه جو می باشد...

.

کمپین خلع لباس کروبی به محض اطلاع از حضور احتمالی کروبی در راهپیمائی سیزده آبان که بدنبال تحریک پس مانده های فتنه جو می باشد به همراه تعداد بی شماری از امت همیشه در صحنه در میدان هفت تیربا نماد لنگه کفش به انتظار شیخ کروبی می باشد تا با رودرو شدن با این شیخ بی خرد به او بفهماند که دیگر نمی تواند با این حرکات مذبوحانه در روزی که به نام مبارزه با استکبار است آب به جوی دشمن بریزد و استکبار امریکا و انگلیس و اسرائیل و ایادی داخلی آنان را خوشحال نماید.

 

 

تفاهم سبز سلطنت طلبان بهايي و اصلاح طلبان فراري در مريلند

شماري از عناصر ضدانقلاب شامل سلطنت طلبان، برخي وابستگان گروهك بهائيت، سازمان منافقين و اصلاح طلبان فراري در دانشگاه مريلند آمريكا گرد هم آمدند. در اين نشست 3 سه روزه كه جمعه تا يكشنبه گذشته برگزار شد برخي مقام هاي سياسي و اطلاعاتي و از جمله جان ليمبرت- عضو لانه جاسوسي آمريكا و رئيس ميز ايران در وزارت خارجه كه به تازگي از اين سمت كناره گيري كرد - حضور داشتند.

بنابر گزارش ها، وابستگان طيف هاي گوناگون ضدانقلاب در اين نشست كه تحت عنوان فرهنگ آزادي هاي مدني، حقوق بشر و دموكراسي در ايران برگزار شد به هم رسانده بودند از جمله: هاله اسفندياري، مهناز افخمي، مهرانگيز كار، داريوش همايون، ايرج گرگين، پروانه آبراهاميان، علي اكبر موسوي خوئيني، فاطمه حقيقت جو، ركسانا صابري، شيرين عبادي، احمد كريمي حكاك، كريم لاهيجي، سراج ميردامادي، علي ميرسپاسي، منصور فرهنگ، جهانشاه جاويد، سهراب رزاقي، آرش نراقي، اميد معماريان، مهرداد مشايخي و...

كريم لاهيجي وكيل مدافع گروهك تروريستي منافقين در يكي از نشست هاي همايش مذكور، مذهب را دگم معرفي كرد و گفت: ذات مذهب با دموكراسي مغايرت دارد و اگر قرار باشد مذهب با دموكراسي تطبيق داده شود چيزي از آن نمي ماند. وي ضمن اشاره به انتخاب خاتمي در سال 76 و تشكيل مجلس ششم گفت براي اولين بار در پاريس موسوي خوئيني را ديدم و به او گفته بودم مجلس ششم براي موفق شدن به عنوان پيش شرط نبايد يك آخوند (كروبي) را رئيس مجلس كند. مجلس ششم در عمل به موسسه اي به نام كميسيون اصل نود كه جايگزين دادگستري شده بود تبديل شد و اين خود تحول بزرگي بود.

آن دوره كار بزرگ موسوي خوئيني بازديد از زندان هاي مخفي جمهوري اسلامي بود(!) موسوي خوئيني هم در سخنانش گفت اي كاش فقط كروبي بود كه مانع انجام كارها مي شد، در مجلس ششم بسياري از چهره هاي ديگر بودند كه مانعي در راه بسياري از فعاليت هاي مجلس بودند. به گزارش صداي آمريكا، شيرين عبادي هم در سخنان خود گفت: بايد سياست حكومت را به چالش كشيد. تابوها را بشكنيد، سؤال مطرح كنيد و از جمله اين كه سؤال از نيروگاه بوشهر بپرسيد كه قرار است برق توليد كند. اين نيروگاه زيان آور است. چرا نيروگاه بادي و خورشيدي نه؟

 

 

سایت مهاجرانی:خوب خودمان را سرکار گذاشته‌ایم

ارگان اتاق فکر جریان ضدانقلاب در لندن ضمن تخطئه القائات رسانه‌ای محافل ضدانقلاب، تصریح کرد ادعای اختلاف میان رهبر انقلاب و رئیس جمهور در ایران توهمی بیش نیست. ارگان حلقه ماسونی لندن ضمن تخطئه القائات رسانه ای محافل ضدانقلاب تصریح کرد ادعای اختلاف میان رهبری و رئیس جمهور در ایران توهمی بیش نیست.

«جرس» که خود رسوایی های فراوانی در انتشار شایعات و جعلیات دارد، این بار با هشدار به اینکه ادعای اختلاف رهبری و احمدی نژاد می تواند باعث خودفریبی جریان های مخالف جمهوری اسلامی شود، می نویسد: از همان آغازین روزهای پس از سوم تیر 84، شایعاتی درباره اختلاف احمدی نژاد با رهبر جمهوری اسلامی به میان آمد، شایعاتی که گاه با رفتار احمدی نژاد قوت می یافت و با گفتار رهبر ضعیف می شد.

ارگان زوج سیاسی عطاءالله مهاجرانی و محسن کدیور ضمن فرافکنی درباره کانون انتشار این شایعه ادعا می کند که این شایعه از سوی سیستم اطلاعاتی و امنیتی ایران و صدا و سیما ترویج شده(!) و سپس می نویسد: از سال گذشته و پس از جریان معاون اولی رحیم مشایی، وهم و خیال اختلاف رهبری و احمدی نژاد گسترش یافت ولی مشکل اینجاست که برخی سیاسیون مخالف، روی آن شایعه حساب باز کردند و دست روی دست گذاشتند که آری! همین روزهاست که رهبری توسط مجلس، احمدی نژاد را عزل کند.

جرس آنگاه به اوهامی تازه متوسل شده و ادعا می کند «احمدی نژاد محصول اتاق فکر بیت است که در پروژه ای چند لایه از آن پایین ها بالا آمد»! جرس در عین حال می پرسد انصافاً کدام رئیس دولتی برای رهبری از احمدی نژاد بهتر است نه (...) و نه (...) و امثال آنها مطابق نظر رهبری نیستند. به جز داستان مشایی در این سالها کجا دیده اید دولت غیر از نظر رهبری عمل کند؟احمدی نژاد همان کسی است که رهبری آرزو می کرد. احمدی نژاد همان گونه که در ماه های ابتدایی ریاستش بر دولت گفت، نقش خاکریز نظام را ایفا می کند. گفتنی است سایت جرس در جعل و انتشار اینگونه شایعات نقش فراوانی داشته است.

 



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 13 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

 

 جوانان استکبار ستیز (عکس)


 
 
 
 
 
 
 
حضور پرشور دانش آموزان و دانشجویان تهرانی؛
راهپیمایی گرامیداشت 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی آمریكا آغاز شد

راهپیمایی پرشور گرامیداشت 13 آبان با حضور دانش آموزان و دانشجویان تهرانی آغاز شد.


راهپیمایی پرشور گرامیداشت 13 آبان و روز ملی مبارزه با استكبار جهانی با حضور پرشور دانش آموزان و دانشجویان تهرانی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریكا آغاز شد. در این راهپیمایی دانشجویان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسراییل خشم و نفرت خود را از استكبار جهانی به نمایش گذاشتند.

اخبار تكمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

 

 

سروری: 13 آبان ابهت غرب را شکست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم 13 آبان را روز شکست هیمنه و ابهت پوشالی غرب دانست. پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس در خصوص 13 آبان 1357 که تعدادی از دانش آموزان توسط دولت شریف امامی به شهادت رسیدند و نیز 13 آبان 1358 که تسخیر لانه جاسوسی اتفاق افتاد و روز مبارزه با استکبار است، اظهار داشت: 13 آبان بنا بر فرمایش امام(ره) انقلاب دوم بود که هیمنه غرب را شکست.

وی با عنوان اینکه پیش از 13 آبان آمریکا برای خود پرستیژ خاصی ایجاد کرده بود، گفت: هیمنه و ابهتی که آمریکا در خود ایجاد کرده بود تمام قدرت دفاعی و مقاومت نیروهای انقلاب را از بین می‌برد. نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه 13 آبان پوشالی بودن ابهت آمریکا را اعلام کرد، تصریح کرد: برای اولین بار هیمنه آمریکا در 13 آبان شکست که این بزرگترین کار این روز است.

وی با عنوان اینکه از 13 آبان 1358، فروپاشی و افول غرب به خوبی هویدا شد، گفت: 13 آبان 1357 و حضور و شهادت دانش‌آموزان، که غربی گمان می بردند انها در جریان اعتراضات اثرگذار نیستند موجب شد این پیغام برای همه ارسال شود که این انقلاب از دامنه‌های مختلف عبور کرده و توانسته همه عرصه‌های اجتماعی را دربرگیرد.

 

 

لغو جلسه هماهنگی 13 آبان در بنیاد باران

مجید انصاری و موسوی لاری خواستار لغو جلسه دیشب شده اند. به گزارش خبرنگار «جوان آنلاین» قرار بر این بود که عصر دیروز 12 آبان، موسوی و کروبی در بنیاد باران حضور یافته و با سیدمحمد خاتمی درباره روز 13 آبان به رایزنی بپردازند. در این جلسه که درآستانه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرار بود برگزار شود حضور یا عدم حضور این افراد در راهپیمایی 13 آبان به بحث گذاشته می شد.

اما شنیده ها حاکی است مجید انصاری و موسوی لاری دو تن از اعضای مجمع روحانیون مبارز و عضو بنیاد باران توصیه کرده اند که این جلسه لغو شود و عنوان کرده اند در صورتی که این جلسه برگزار شود هر اتفاقی روز 13 ابان بیفتد تبعاتش دامان ما را خواهد گرفت. هرچند میرحسین توسط برخی افراد برای صدور بیانیه درباره 13 آبان تحت فشار گذاشته شده اما تا کنون وی از صدور بیانیه خودداری کرده است.

 

 

حمایت مشاور سیاسی كروبی از تحریم ایران

مجتبی واحدی مشاور سیاسی كروبی و سردبیر اسبق روزنامه آفتاب که هم اکنون لندن نشین است در آخرین سخنرانی خود در مجمعی ضد ایرانی در آمریكا ضمن تقدیر از حامیان غربی خود بخاطر تحریم ایران خواستار تشدید این تحریم ها شد.

 

به نقل از پایگاه خبری NIAC، واحدی از سران فتنه كه در تابستان سال گذشته از ایران متواری شد در نشست اخیر خود در موسسه بروكینگز آمریكا و در جمع شماری از طرفداران غربی خود از تحریم های آمریكا علیه ایران حمایت كرده و خواستار تشدید تحریم ها شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست "فیلو دیبل" مشاور هیلاری كلینتون در بخش ایران، "ماركوس لونینگ" از مقامات وزارت خارجه آلمان، كنث پولاك از موسسه بروكینگز و "جنیو عبدو" از بنیاد قرن در آمریكا نیز حضور داشتند. كنث پولاك در سخنان خود خواستار حمایت بیشتر دولت های غربی از سران فتنه شد.

"فیل دیبل" مشاور وزیر خارجه آمریكا از احتمال لغو تحریم ها علیه ایران و انعقاد توافقنامه صلح میان دو كشور خبر داد ولی در ادامه بر لزوم فشار بیشتر بر ایران به بهانه نقض حقوق بشر نیز تاكید كرد. "عبدو" نیز تشدید فشارها بر ایران را ضروری دانست لونینگ هم از انتشار بیانیه های متعدد ضد ایرانی در روزنامه های آلمانی خبر داد.

 

 

بهاءالله مهاجرانی و كدیور افندی: با شایعاتی كه خودمان ساخته ایم گول نخ

ارگان حلقه ماسونی لندن ضمن تخطئه القائات رسانه ای محافل ضدانقلاب تصریح كرد ادعای اختلاف میان رهبری و رئیس جمهور در ایران توهمی بیش نیست. «جرس» كه خود رسوایی های فراوانی در انتشار شایعات و جعلیات دارد، این بار با هشدار به اینكه ادعای اختلاف رهبری و احمدی نژاد می تواند باعث خودفریبی جریان های مخالف جمهوری اسلامی شود، می نویسد: از همان آغازین روزهای پس از سوم تیر 84، شایعاتی درباره اختلاف احمدی نژاد با رهبر جمهوری اسلامی به میان آمد، شایعاتی كه گاه با رفتار احمدی نژاد قوت می یافت و با گفتار رهبر ضعیف می شد.

ارگان زوج سیاسی بهاءالله مهاجرانی و كدیور افندی ضمن فرافكنی درباره كانون انتشار این شایعه ادعا می كند كه این شایعه از سوی سیستم اطلاعاتی و امنیتی ایران و صدا و سیما ترویج شده(!) و سپس می نویسد: از سال گذشته و پس از جریان معاون اولی رحیم مشایی، وهم و خیال اختلاف رهبری و احمدی نژاد گسترش یافت ولی مشكل اینجاست كه برخی سیاسیون مخالف، روی آن شایعه حساب باز كردند و دست روی دست گذاشتند كه آری! همین روزهاست كه رهبری توسط مجلس، احمدی نژاد را عزل كند.

جرس آنگاه به اوهامی تازه متوسل شده و ادعا می كند «احمدی نژاد محصول اتاق فكر بیت است كه در پروژه ای چند لایه از آن پایین ها بالا آمد»! جرس در عین حال می پرسد انصافاً كدام رئیس دولتی برای رهبری از احمدی نژاد بهتر است نه (...) و نه (...) و امثال آنها مطابق نظر رهبری نیستند. به جز داستان مشایی در این سالها كجا دیده اید دولت غیر از نظر رهبری عمل كند؟

احمدی نژاد همان كسی است كه رهبری آرزو می كرد. احمدی نژاد همان گونه كه در ماه های ابتدایی ریاستش بر دولت گفت، نقش خاكریز نظام را ایفا می كند. گفتنی است سایت جرس در جعل و انتشار اینگونه شایعات نقش فراوانی داشته است كه به نمونه هایی از آن در كیهان اشاره شده بود.

 

 

امروز ؛ تجمع برابر سفارت انگلیس

پس از لانه جاسوسی دانشجویان و دانش‌آموزان تهرانی امروز پس از حضور در راهپیمایی 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریكا، در مقابل سفارت انگلیس تجمع می‌كنند. دانشجویان و دانش‌آموزان دانشگاه‌های تهران ساعت 12:30 امروزپنجشنبه 13 آبان، پس از حضور در راهپیمایی گرامیداشت روز ملی مبارزه با استكبار جهانی كه در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریكا برگزار می‌شود، در اعتراض به اظهارات مداخله‌جویانه مقامات انگلیسی و به خصوص اظهارات اخیر جان ساورز رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس(MI6) علیه ایران در مقابل سفارت انگلیس تجمع اعتراض‌آمیز برگزار می‌كنند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 13 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

 

رهبر معظم انقلاب:
فتنه 88 را جوان‌ها مهار کردند/ توطئه خطرناك نهفته در ‌فتنه 88 سال‌ها بعد مشخص می‌شود

فتنه سال گذشته، فتنه بزرگی بود و سال‌ها بعد مشخص خواهد شد كه چه توطئه خطرناكی در پشت آن نهفته بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: فتنه سال گذشته، فتنه بزرگی بود و سال‌ها بعد مشخص خواهد شد كه چه توطئه خطرناكی در پشت آن نهفته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان، 13 آبان را نماد طمع‌ورزی آمریكا، وابستگی رژیم طاغوت، ایستادگی ایمان متكی به بصیرت، پیشقراولی نسل جوان در صحنه، و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی دانستند و تاكید كردند: امروز، ‌ملت ایران، مصمم‌تر و قوی‌تر از هر زمان در حال حركت به سمت اهداف بلند و قله‌های سعادت است و در صف مقدم این حركت عظیم، جوانان قرار دارند.

در این دیدار كه در آستانه سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استكبار جهانی و روز دانش‌آموز، برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌، 13 آبان را نمادی بسیار مهم و دارای معانی و حقایق فراوان خواندند و افزودند: یكی از مناسبت‌های 13 آبان مربوط به سخنرانی امام‌خمینی(ره) در سال 1343 در قم و در اعتراض به تصویب قانون ظالمانه مصونیت قضایی اتباع آمریكایی در مجلس آن زمان و سپس دستگیری و تبعید امام(ره) بود كه در واقع امام بزرگوار با فریاد حق‌طلبانه خود از مصالح، منافع و شرف ملت ایران دفاع كردند.

ایشان این حادثه را نماد طمع‌ورزی آمریكا و روح تعدی استكبار نسبت به ملت‌ها از جمله ملت ایران برشمردند و خاطرنشان كردند: این موضوع همواره باید در حافظه تاریخی ملت ایران به ویژه جوانان باقی بماند كه آمریكا هیچ‌گاه به دنبال روابط عادی با كشورها نیست، بلكه خواهان روابطی از نوع ارباب- رعیتی و غارت منافع ملت‌ها است و اگر در مقابل او ایستادگی نشوند، تا لگدمال كردن شرف یك ملت نیز پیشروی خواهد كرد. رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری سخنان به ظاهر دوستانه روسای جمهور آمریكا در دوره‌های مختلف، افزودند: اگرچه این سخنان در ظاهر، نرم است، اما در باطن، همان پنجه چدنی در زیر دستكش مخملی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایمان همراه با بصیرت را دومین حقیقت 13 آبان دانستند و تأكید كردند: فریاد امام خمینی(ره) در سال 1343،‌پاكیزه‌ترین فریادها و برخاسته از احساس دینی و عرق مسلمانی، و متكی بر حمایت عمومی مردم بود كه نتیجه آن چهارده سال بعد در پیروزی انقلاب اسلامی آشكار شد. ایشان با اشاره به اقدام مزدوران رژیم طاغوت در كشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357‌، افزودند: با توجه به این واقعه، 13 آبان نماد حضور نسل جوان در میدان و پیشگامی آن در صحنه است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیش قدمی دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس، آن را ناشی از احساس تعهد، روحیه انقلابی و بصیرت آنان دانستند و خاطرنشان كردند: امروز نیز دانش‌آموزان از پیش قدم‌ترین قشرها هستند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم چنین با یادآوری اقدام شجاعانه جوانان دانشجو در تسخیر لانه جاسوسی آمریكا در 13 آبان سال 1358‌، افزودند: این اقدام، نماد شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی در مقابله هیمنه آمریكاست، زیرا تسخیر لانه جاسوسی قدرت آمریكا را كه در آن زمان، بسیار پرهیمنه بود، متزلزل كرد و آمریكا را به زانو در آورد.

ایشان معانی و حقایق نهفته در مناسبت‌های 13 آبان را بزرگ و مهم خواندند و خاطرنشان كردند: با تامل در این حقایق می‌توان متوجه شد كه آن جمعیت محدودی كه در 13 آبان سال گذشته، در خیابان‌های تهران بر ضد این مناسبت شعار دادند،‌ در واقع بدنبال زنده كردن هیمنه آمریكا، پنهان كردن سلطه‌طلبی آن و زیر سوال بردن حركت عظیم ملت ایران در مقابل ظلم بزرگ آمریكا بودند كه البته شكست خوردند. رهبر انقلاب اسلامی با توصیه مؤكد جوانان به افزایش بصیرت و تامل در وقایع افزودند: به لطف خداوند، امروز جوانان در میدان‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری حضوری پرنشاط، تاثیرگذار و همراه با بصیرت دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شكست فتنه سال 88 را نمونه بارزی از حضور تاثیرگذار و هوشمندانه جوانان ارزیابی و تأكید كردند: فتنه سال گذشته كه فتنه بزرگی بود و سال‌ها بعد مشخص خواهد شد كه چه توطئه خطرناكی در پشت آن نهفته بود، به همت حضور پیشگامانه جوانان در صحنه، شكست خورد. ایشان با تأكید بر این‌كه صحنه‌گردانان اصلی فتنه سال 88 در طراحی پیچیده خود، به دنبال تسخیر ایران بودند، افزودند: در این میان، عوامل فتنه كه اكثر آنها ندانسته وارد این ماجرا شده بودند، بدون آنكه خود متوجه باشند، در جهت اهداف طراحان اصلی حركت می‌كردند و این موضوع نیازمند تحلیل‌های دقیق روان‌شناختی است كه چگونه عده‌ای‌، ندانسته به دشمن كمك كردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاكید بر لزوم حفظ هوشیاری و حضور جوانان در صحنه، خاطرنشان كردند: امروز ملت ایران، قوی‌تر از هر زمان دیگر است و در مقابل، دشمنان او، ضعیف‌تر و منفورتر از هر زمانی هستند اما هیچ‌گاه نباید از كید و طراحی دشمن غافل شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پیشرفت‌های برجسته علمی، فناوری، سیاسی و عمران و آبادانی در كشور، و حركت شتابان ملت ایران به سمت قله‌های كمال، افزودند: امروز سراسر كشور، كارگاه بزرگ كار و تلاش، و خدمت به مردم است و ملت ایران با تكیه بر نیروی انسانی غنی و با استعداد، و مدیران دلسوز و كارآمد، در بسیاری از عرصه‌ها به خوداتكایی رسیده است. ایشان تاكید كردند: جوانان به عنوان موتور این حركت عظیم، در كنار تجربه و كارآزمودگی مدیران، زمینه‌ساز افتخارات روزافزون برای كشور هستند.

 

 

اختصاصي"جوان آنلاين"
عصبانيت ضد انقلاب از وادادگي هواداران فتنه!

گوشه نشيني هواداران فرقه سبز جريانات مختلف ضد انقلاب خارج نشين و برخي عوامل داخلي را به شدت عصباني کرده است. گزارش خبرنگار جوان آنلاين حاکي است نااميدي و گوشه نشيني هواداران فرقه سبز که اين روزها ديگر متوجه شده اند بر سر گوري که مدتها زاري مي کردند مرده اي نيست!

جريانات مختلف ضد انقلاب خارج نشين و برخي عوامل داخلي را به شدت عصباني کرده به طوري که در روزهاي اخير که منتهي به 13 آبان مي شد برخي از از افراد فعال در اين فرقه  با نوشتن مطالبي در وبلاگهاي شخصي و صفحات فيس بوک به شدت اين ناراحتي را بروز دادند و از طرفي هم به ناکارآمدي جريان فتنه اعتراف کردند. براي مثال يکي از وبلاگهاي فعال در جريان فتنه سال گذشته که نويسنده آن هم اکنون به خارج از کشور پناهنده شده نوشت:

" هر مناسبتي که ميشد از دو سه هفته قبلش سايتها و صفحات و فيس بوک و وبلاگهايمان مي‌ترکيد ، قيامت ميشد . فردا سيزده آبان است . بهتر گفته باشم ، فردا سيزده آبان بود ! کسي فکر طرح پوستر نيست ، کسي اعلام مسير نمي‌کند ، کسي پي گوشي موبايل و دوربين عکاسي و فيلمبرداري نيست ميدانيد ، خيلي وقتها يکجورائي خوشحال مي‌شوم که بعد از عاشورا ديگر هرگز ايران نبودم . لابد بخاطر اينست که اينجا خوش نشسته‌ام مي‌گويم لنگش کن"

از سوي ديگر معصومه علي نژاد که از قضا او نيز به خارج از کشور پناهنده شده در نوشته اي که در آن عمق اختلافات ضد انقلاب پس ا زسخنان اکبر گنجي  مشخص است ضمن انتقاد از سخنان گنجي با نااميدي از وضعيت کنوني و تفرقه حاکم بر ضد انقلاب نوشت: "از «استبدادِ سبز» به «اتحادِ سبز» برسيم!فردا سيزده آبان است، روز دانش آموز روز .هر کدام از شما، ما، همه و همه، در ميان اين همه «خود مشغوليِ سبز» که اخيرا مد شده  و به نام نقد دورمان شکل گرفته است گاهي  از خود بپرسيم روزِ اتحاد ملي ما کي مي رسد؟

بنابرگزارش جوان آنلاين ،وي که اخيرا گويا به صف روشنفکران پيوسته ! با پيروي از داستان " ما 3 تا رو کجا مي بريد؟!" نوشت:اتحاد گزينه مغفول مانده ي اکثريت روشنفکران بيرون از ايران است که بايد قدم براي ترميم اين اتحادي که گنجي مي گويد وجود ندارد پيش گذاشت و از پتانسيل بزرگ ايرانيان خارج از ايران که اتحاد شان را بارها به زيبايي نشان دادند به نفع يک ملت بي رسانه در داخل ايران بهره برد!

اين مطالب تنها نمونه اي از مطالب منتشر شده در سايتها و وبلاگهاي جريان ضد انقلاب خارج از کشور است که درآن کاملا بوي ياس و نااميدي از آينده جريان فتنه به چشم مي خورد . جرياني که ا زابتدا با نطفه اي ناپاک بسته شد و در نهايت به دست مردم با بصيرت و دشمن شناس نابود شد و حيات مجددي براي آن متصور نيست ؛ موضوعي که سران فتنه چه در داخل و چه در خارج به آن اذعان دارند.

 

 

13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی/طرح

 

 

پاي درس 13 آبان

نوامبر 1979-13آبان 1358- وقتي سفارت آمريكا در تهران كه جاسوسان در آن لانه كرده بودند به تسخير دانشجويان جوان ايراني و پيرو خط امام(ره) درآمد جيمي كارتر رئيس جمهور وقت ايالات متحده گمان نمي كرد كه دقيقاً يكسال بعد يعني در 4 نوامبر 1980 تحت تاثير اين رويداد در انتخابات رياست جمهوري طعم تلخ شكست را بچشد.

بطوريكه بعدها كارتر در كتاب خاطراتش از 4 نوامبر 1979 (13 آبان58) به عنوان تاريخي فراموش نكردني ياد كرده و مي نويسد: «... در روزهاي نخست تصور مي كردم گروگان ها به زودي آزاد خواهند شد اما پس از آنكه بازرگان نخست وزير وقت دولت موقت در كوشش هاي اوليه خود براي آزادي با شكست مواجه شد نگراني ها افزايش يافت...».

اما آنچه در 13 آبان 58 رقم خورد تنها به شكست جيمي كارتر منتهي نشد و فراتر از ساقط شدن دولت كارتر در آمريكا و دولت بازرگان بود. تسخير لانه جاسوسي سرمنشأ رويدادها و وقايعي شد كه درهم شكسته شدن ابهت و هيمنه پوشالين آمريكا را در پي داشت. اينجاست كه مي توان به رمز و راز نامگذاري اين روز از سوي امام راحل عظيم الشأن به «انقلاب دوم» پي برد.

اگر با پيروزي انقلاب اسلامي نظام سلطه و استكبار به چالش كشيده شد و طنين «نه شرقي، نه غربي» براي اولين بار بر محيط جامعه بين الملل استوار گشت تنها پس از چند ماه اين بار نماد سلطه و استكبار و افزون خواهي ضرب شست محكمي را از نظام نوپاي جمهوري اسلامي دريافت كرد. از 31 سال پيش كه در چنين روزي خبر تسخير سفارت آمريكا بر صدر اخبار جهان نشست تا به امروز كه كماكان منازعه نفس گير ايدئولوژيك و سياسي ميان ايران و آمريكا جريان دارد در ابعاد و زواياي مختلف از اين رويداد تاريخي، تحليل هاي فراواني توسط تحليلگران داخلي و خارجي مطرح شده است اما آنچه در اين نوشته موضوع اصلي بحث را تشكيل مي دهد اشاره اي به عبرت نيندوختن آمريكايي ها نسبت به گذشته و در مواجهه با ايران اسلامي است.

سفارت آمريكا در تهران در شرايطي به تسخير دانشجويان پيرو خط امام(ره) درآمد كه آمريكايي ها در نظام دوقطبي آن روزگار به عنوان يكي از دو ابرقدرت جولان مي دادند و دولت و حكومتي در اقصي نقاط عالم ياراي رودررويي و يا دست كم ايستادگي در برابر افزون طلبي ها و زيادت خواهي هاي ايالات متحده را نداشت.

از همين روي، تسخير لانه جاسوسي اولين گوشمالي آمريكايي ها از سوي نظام جمهوري اسلامي ايران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بود كه بنابر اوضاع و احوال زمانه انتظار مي رفت واكنش به اصطلاح سهمگين و شديدي را از جانب دولت آمريكا در پي داشته باشد ولي داستان اشغال سفارت تا 444 روز به طول انجاميد و در همين ايام بود كه علي رغم تهديدهاي رنگارنگ كاخ سفيد و شاخ و شانه كشيدن هاي فراوان آنها، امام خميني(ره) آن جمله تاريخي و ماندني را فرمودند كه «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند» كه همه ديدند چنين است.

البته به تعبير ديگر مي توان گفت، آمريكايي ها در كارزار مواجهه با جمهوري اسلامي طي سه دهه گذشته يك غلطي كرده اند و آن محاسبات غلط در برآورد توانمندي اصلي و اقتدار واقعي ايران اسلامي است. اين محاسبات و برآوردهاي غلط از همان روز تسخير لانه جاسوسي تا اكنون تداوم داشته است. آمريكايي ها با محاسبه اي كه خود آن را جامع و بي عيب و نقص مي پنداشتند براي آزادي گروگان ها دست به كار شدند اما آنچه را كه در محاسبه نديدند و به حساب نياوردند شن هاي صحراي طبس بود كه كماندوهاي آمريكايي موسوم به نيروهاي دلتا را زمين گير كرد. آيا در عمليات پنجه عقاب آمريكايي ها قدرت فائقه و مطلقه الهي و معنوي محاسبه شده بود؟

مگر در قاموس آمريكايي ها «ان تنصروالله ينصركم و يثبت اقدامكم» آمده است؟

اگر فهميده بودند كه چند ماه بعد جنگ و نبرد نظامي به راه نمي انداختند. آمريكايي ها گزينه نظامي را با اجير كردن صدام عليه ايران برگزيدند اما واقعيت آن است كه ايران به عنوان مثال - و تنها مثال- «پاناما» نيست كه نيروهاي ايالات متحده به آن كشور حمله كنند و «مانوئل نوريگا» رئيس جمهور پاناما را دستگير و به زنداني در آمريكا منتقل نمايند. همچنانكه امروز ايران اسلامي، افغانستان، فلسطين و يا عراق نيست. آمريكايي ها با قانون داماتو و سپس موج تحريم ها بر ضد ايران اسلامي از اهرم اقتصادي نيز در 30 سال گذشته بهره جستند اما طرفي نبستند و اكنون داستان بلند تحريم ها به فصلي رسيده است كه حتي رسانه ها و تحليلگران غربي بر ناكارآمدي و بي خاصيتي آن تأكيد دارند. و اين تحليل- بخوانيد اعتراف- فقط در دو، سه نشريه تخصصي آمريكا مثل «فوربس» مشاهده نمي شود بلكه از نيويورك تايمز، واشنگتن تايمز، وال استريت ژورنال گرفته تا روزنامه هاي صهيونيستي جروزالم پست، يديعوت آحارونوت و... ناگزير اصل قصه را بازگو نموده و مي نمايند.

جالب است كه حتي در مقوله به اصطلاح استراتژيك- به زعم آمريكايي ها- «تحريم بنزين» نيز راه به جايي نبرده اند. همين ديروز نشريه تخصصي سياسي و اقتصادي «فوربس» نوشت: «طرح ضربتي توليد بنزين نشان داد تهران بامديريت خود برنامه ر يزي هاي واشنگتن براي توقف فعاليت هسته اي ايران را ناكام گذاشت و به خودكفايي رسيد و در آينده از صادر كنندگان نمونه خواهد شد.» آمريكايي ها پس از امتحان كردن گزينه ها و تاكتيك هاي مختلف و به تعبيري آزمون و خطاهاي بسيار درباره مواجهه با ايران اسلامي، سالهاست بر گزينه تهاجم فرهنگي و به عبارت دقيق تر، ترفند و دسيسه «جنگ نرم» با هدف واهي براندازي خاموش نظام دست يازيدند.

علي رغم هجمه و تهاجم آمريكايي ها در جنگ نرم عليه نظام جمهوري اسلامي كماكان آنچه كه آنها از آن هراس دارند قدرت و توان فزاينده ايران در معادلات منطقه اي و فرامنطقه اي است. در سال هاي گذشته اين هراس آمريكايي ها نيز شدت يافته است به گونه اي كه كاندوليزا رايس وزير خارجه دولت بوش دو سال پيش صريحاً و بي پرده بيان مي دارد «نفوذ ايران از پرونده اتمي خطرناك تر است» اين تصريح «رايس» البته اين تلويح را در پي دارد كه اساساً موضوع برنامه هسته اي ايران و نظاير آن(همچون حقوق بشر) تنها يك بهانه است و آنچه كاخ سفيد را به جنب و جوش واداشته قدرت و نفوذ ايران در معادلات منطقه اي و فرامنطقه اي است.

طرفه آن كه همين چندي پيش، روزنامه آمريكايي هافينگتون پست در مقاله اي به قلم مشترك فلينت و هيلاري من لوورت نفوذ و توانمندي ايران را به عنوان «قدرت نرم» توصيف كرده و مي نويسد: «يكي از نشانه هاي برتري ايران بر آمريكا در عرصه قدرت نرم در خاورميانه آن است كه ايران همواره متحدان پيروز و قدرتمندي دارد كه همگي قادرند با حمايت مردمي در انتخابات مختلف پيروز شوند.» در همين راستا، حتي بنيامين نتانياهو نخست وزير افراطي رژيم صهيونيستي كه گنده گويي و لاف زني در آرشيو اظهارات و ادعاهاي او به فراواني ديده مي شود عاجزانه اقرار مي كند: «امروز نفوذ حكومت ايران را از غزه تا لبنان، از افغانستان تا آمريكاي جنوبي و آفريقا مي بينم.»

اكنون سؤالي كه به پيش كشيده مي شود اين است كه چرا علي رغم آن كه آمريكايي ها فهميده اند ايران اسلامي به مانند كشورهايي نيست كه آنها هر موقع اراده كردند آنجا را تصرف نمايند يا بر آن سيطره بيابند، باز هم به ترفندهاي نخ نما شده و تاكتيك هاي تكراري خود اصرار و پافشاري مي كنند؟ به قول «نوام چامسكي» زبان شناس برجسته و سياستمدار خبره و شهره، «آمريكا نمي تواند، خواسته هاي خود را به ايران تحميل كند»، خب؛ با اين وضعيت علت خطاي تحليل آمريكايي ها در رويارويي با ايران اسلامي ناشي از چيست؟

پاسخ ساده است و آن اين كه آمريكايي ها عقبه توانمندي ايران را كه ماهيت و هويت ديني است درنيافته اند و درك نكرده اند كه اگر امروز ايران اسلامي طلايه دار نهضت بيداري اسلامي در منطقه است ناشي از نيروي فزاينده معنوي «اسلام» است. به تعبير حكيمانه رهبر خبير انقلاب اسلامي، هنر بزرگ امام راحل(ره) اين بود كه دين را به صحنه آورد. و آيا فهم اين هنر سترگ و بزرگ در مخيله كوچك ميليتاريست ها و ماترياليست ها كه تنها در پي جنگ افروزي و زياده خواهي هستند مي گنجد؟

درس 13 آبان و تسخير لانه جاسوسي آمريكا اين بود كه در عصر حاكميت دين و زمانه اي كه رشد اسلام خواهي شتاب گرفته است جايي براي قلدرمآبي و چپاولگري سلطه خواهان و مستكبران زورگو و زياده خواه نيست و همچنان كه حضرت امام(ره) آمريكا را ام الفساد قرن دانستند اين نويد را هم دادند كه اين قرن، قرن غلبه مستضعفين بر مستكبرين است. آمريكايي ها بايد بدانند كه توانمندي اصلي نظام جمهوري اسلامي علاوه بر قدرت نظامي، سياسي، ديپلماسي و اقتصادي، ماهيت ديني و ايدئولوژيك است و بايد در تحليل و برآوردهايشان از ايران تجديدنظر جدي نمايند چرا كه به قول معروف:

چراغي را كه ايزد برفروزد
هر آنكس پف كند ريشش بسوزد
حسام الدين برومند

 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 13 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

بیانیه سپاه : شعار"مرگ بر آمریکا "در عرصه استکبارستیزی ملتهافراشده است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای 13 آبان‌ماه را عرصه نمایش ماهیت استکبار ستیزی انقلاب اسلامی و روح مقاومت ملت ایران در برابر نظام سلطه و راهبردهای شیطانی آمریکا دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: 13 آبانماه به دلیل نقش آفرینی در فرآیند انقلاب اسلامی در حافظه تاریخی ملت ایران از جایگاه خاصی برخوردار بوده و در هر سال منشاء جوشش و حرکت انقلابی جامعه اسلامی در اعلام مواضع ضد استکباری و آمادگی همه جانبه برای مقابله با طرحها و نقشه‌های دشمنان انقلاب و نظام تلقی می شود.

این بیانیه می افزاید: تبعید حضرت امام خمینی(ره) در سال 1343، شهادت دانش آموزان انقلابی در سال 57 و تصرف لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 رخدادهای تاریخ سازی هستند که فصل مشترک آنها حق طلبی و سلطه ستیزی ملت ایران است.

این بیانیه در ادامه با برشماری دستاوردها و پیامدهای حوادث سه گانه 13 آبان‌ماه، بویژه تسخیر لانه جاسوسی در روند انقلاب اسلامی تصریح کرده است: اقدام انقلابی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در فروپاشی مرکز فرماندهی و کنترل جریانهای برانداز و ضدانقلابی و نیز انهدام کانون جاسوسی آمریکا در پایتخت نظام، سد هراس از قدرت پوشالی ابرقدرتها را شکست و ملل و جوامع آزاده و حق طلب جهان جرأت مقاومت و ایستادگی برابر سیاستها و نقشه‌های استعماری و استکباری نظام سلطه را پیدا کردند.

در این بیانیه شکل‌گیری نهضت بیداری اسلامی و جبهه متحد ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی در نقاط مختلف عالم را حاصل عزم و اراده انقلابی مردم ایران در تداوم انقلاب و بی اعتنایی به قدرتهای بزرگ و زورگو معرفی و تاکید شده است : امروز بیش از هر زمان دیگری مبارزه و ظلم ستیزی ایران اسلامی به مدل مقاومت جهان اسلام و سر مشق کشورهای خواهان استقلال و عدم وابستگی به بلوک های قدرت های شیطانی تبدیل شده است.

این بیانیه آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ، دشمن اصلی ملت عظیم الشان ایران اسلامی و عامل گرفتاریهای جهان اسلام و منشاء توطئه و فتنه علیه انقلاب اسلامی و نهضت‌های آزادی بخش عالم معرفی و تاکید کرده است: تردیدی نیست که حق ماندنی و ظلم رفتنی است و دور نخواهد بود روزی که جامعه بشری در پناه تعالیم مکتب انقلابی وعدالت محور اسلام ناب محمدی (ص) و پیامهای متعالی انقلاب اسلامی از چنگال سلطه و استیلای قدرتهای شیطانی و فراعنه مدرن رهایی ‌یابند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان بیانیه خود با دعوت از اقشار و آحاد ایرانیان غیرتمند و ولایتمدار برای حضور پرشور، گسترده و انقلابی در تظاهرات سراسری و آئین های گرامیداشت یوم الله 13 آبان‌ماه آورده است: امروز شعار مرگ بر آمریکا در صحنه‌های استکبار گریزی و ظلم ستیزی ملت‌ها نهادینه شده است و آزادی خواهان جهان آنرا از الزامات موفقیت خود برای رسیدن به ساحل نجات و دستیابی به استقلال و حیات توأم با عزت و سربلندی می دانند و بی شک طنین برائت و بیزاری ملت ایران از شیطان بزرگ در 13 آبان ماه، شعله‌های خشم و اعتراض جهانی علیه سردمداران نظام کفر و الحاد و حاکمان ظالم، جنایتکار و بی لیاقت کاخ سفید و دولت های متحد آمریکا را برافروخته تر ساخته و اتاق های فکر و توطئه آنان علیه جامعه بشری را با چالش جدیدی روبه رو خواهد ساخت.

 



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

تحرکات جریان فتنه در آستانه 13 آبان

در آستانه فرارسيدن يوم ا... 13 آبان مصادف با روز دانش آموز جريان فتنه در اقدامي برنامه ريزي شده تلاش گسترده اي را به منظور متشنج نمودن محيط دانشگاهها و ايجاد نا آرامي در جريان مراسم راهپيمايي اين روز آغاز نموده اند.

بر همین اساس برخی از اعضای مرتبط با سران فتنه با برقراری ارتباط با برخی از اغتشاشگران  دانشجو که در زندان به سر می برند آنها را به صدور بیانیه ترغیب نموده اند و این دانشجویان نیز با صدور فراخواني دانشجويان و دانش آموزان را به انجام اغتشاش ناآرامي در مراسم راهپيمايي 13 آبان دعوت نموده اند.

گفته می شود نمایندگان سران فرقه در دیدارهای خود با سایر گروه های دانشجویی حامی فتنه از آنها درخواست نموده اند در مراسم راهپيمايي 13 آبان با بستن بازو بندهايي مندرج به عباراتي در حمايت از سران فتنه و زندانيان سياسي شرکت نمایند.

گفته می شود فعالين تشکل هاي دانشجويي حامي جريان فتنه در مراکز دانشگاهي در تلاش هستند به انحاء مختلف از قبيل مراسم سخنراني ، صدور بيانيه ، پخش اطلاعيه و ... با سوء استفاده از پتانسيل دانشجويان جديد الورود با ايجاد ناآرامي فضای دانشگاه ها را متشنج نمایند.

 



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

سه حادثه تاريخي، روز 13 آبان را جاودانه كرد

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس كشتار دانش‌آموزان، تبعيد امام(ره) و تسخير لانه‌جاسوسي به دست دانشجويان پيرو خط امام را 3 اتفاق مهم 13 آبان دانست. غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ضمن حضور در مراسمي كه به مناسبت سالروز تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تالار شيخ انصاري دانشكده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، طي سخناني اظهار داشت: بي ترديد 13 آبان يكي از روزهاي مهم در تاريخ انقلاب اسلامي است و اين روز يكي از روزهاي مرتبط با دانشگاه تهران و دانشجو هم است؛ بر اين اساس طبيعي است كه دانشجويان همانطور كه 16 آذر را نمادي از حركت دانشجويي مي‌دانند براي اين روز هم اهميت خاصي قائل باشند.

وي با بيان اينكه 13 آبان به دانشجويان تعلق دارد، افزود: كمتر اتفاق مي‌افتد كه يك روز ظرفيت 3 حادثه تاريخي را در يك فاصله زماني به خود اختصاص داده باشد. وي در اين رابطه ادامه داد: اولين مناسبتي كه 13 آبان را در تاريخ جمهوري اسلامي ايران جاودانه و نامدار مي‌كند تبعيد حضرت امام راحل در سال 1343 است.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس همچنين گفت: دومين مناسبت 13 آبان، كشتار دانش‌آموزي و روز 13 آبان سال 1357 است و نيز سومين مناسبت كه 13 آبان را جاودانه كرده است تسخير لانه جاسوسي در سال 1358 است. حداد عادل در ادامه گفت: بعد از 15 خرداد امام راحل دستگير و چند ماهي در زنداني شدند. بعد از آن ايشان چند ماهي آزاد ‌شدند و مدتي در تهران تحت نظر قرار ‌گرفتند و بعد از آن به قم بازگشتند.

نماينده مردم تهران اظهار داشت: اوايل آبان سال 1343 لايحه‌اي در مجلس سنا به تصويب رسيد كه اجازه مي‌داد در صورتي كه مستشاران آمريكايي مقيم ايران جرمي مرتكب شدند از محاكمه در دادگاه‌هاي ايران معاف باشند كه اين مسئله در واقع بازگشت به كاپيتولاسيون بود. حداد عادل ادامه داد: بعد از اينكه رضاخان در ايران به قدرت رسيد كاپيتولاسيون را لغو كرد كه اين مسئله براي وي به نوعي حيثيت به همراه داشت و طرفداران رضاخان اين مسئله را ناشي از وطن خواهي وي دانستند.

وي افزود: البته دليل عدم مخالفت انگليسي‌ها با اين مسئله اين بود كه مي‌خواستند حكومت رضاخان در ايران تثبيت شود. رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: در سال 1343 به طور غير علني كاپيتولاسيون دوباره تصويب شد و خبر اين مسئله به امام (ره) رسيد، امام با اينكه مدتي بود كه تنها به درس و بحث مشغوليت داشتند در برابر اين حادثه بي‌تاب شدند و آن سخنراني معروف خود را ايراد كردند.

وي بيان داشت: اندكي بعد از سخنراني امام (ره) ايشان را شبانه از قم به تهران آوردند و يكسره از فرودگاه تهران ايشان را به تركيه فرستادند و اين آغاز تبعيدي بود كه تا 12 بهمن 57 ادامه داشت. حداد عادل در ادامه به حوادث سال 57 اشاره كرد و افزود: در اين سال‌ها امواج انقلاب بالا گرفت و كشور در اين سال‌ها اوضاع عادي نداشت و معلوم بود كه پايه‌هاي حكومت سلطنتي متزلزل شده است.

نماينده مردم تهران خاطرنشان كرد: در روز 13 آبان سال 57 دانش آموزان به بهانه سالگرد تبعيد امام (ره) مقابل دانشگاه تهران تجمع كردند و نيروهاي رژيم نيز دانش آموزان را به گلوله بستند و خيابان انقلاب در آن روز عرصه درگيري شد و اين درگيري تا شب ادامه داشت. حداد عادل گفت: براي اولين بار فيلم حادثه 13 آبان از تلويزيون پخش شد و در نهايت اين حادثه باعث سقوط دولت شريف امامي شد و در پي آن احساسات همه مردم ايران هم برانگيخته شد.

نماينده مردم تهران كشتار دانش آموزان در روز 13 آبان را جهشي براي انقلاب اسلامي دانست و افزود: در سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب دولت حاكم رابطه ضعيفي با آمريكا داشت و در آن روزها حتي چند بار به سمت سفارت آمريكا حمله‌هايي صورت گرفت ولي دولت مانع از اشغال سفارت مي‌شد. وي اظهار داشت: از اوايل مهر سال 58 شاهد بوديم كه تظاهراتي در تهران و برخي شهرستان‌ به طور غير متعارف در جريان است و مخالفت‌هاي با انقلاب در اين تظاهرات صورت مي‌گرفت كه اين مسئله در آن زمان تعجب همگان را برانگيخت.

حداد عادل با بيان اينكه بعدها مشخص شد كه سفارت آمريكا باعث به وجود آمدن اين تظاهرات مي‌شد، ادامه داد: بعد از اينكه شاه اجازه ورود به آمريكا پيدا كرد دانشجويان دانشگاه تهران كه به ياد 2 حادثه قبلي در دانشگاه تهران اجتماع كرده بودند از دانشگاه تهران به سمت سفارت آمريكا حركت كردند و آنجا را تسخير كردند. نماينده مردم تهران با اشاره به اينكه خواسته دانشجويان از آمريكا اين بود كه شاه را به ايران تحويل دهد، افزود: دانشجويان پيرو خط امام در مقابل آزادي گروگان‌ها تحويل شاه به ايران را مي‌خواستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

تجمع دانشجویان مقابل مجلس

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در مقابل مجلس تجمع کردند. تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران که روز شنبه گذشته یک‌باره منحل شد در مقابل مجلس حضور یافتند و تعدادی پلاکارت با مضمون اعتراضی در دست گرفتند. گفتنی است؛ قرار است ظهر امروز وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در کمیسیون بهداشت و روان مجلس در مورد دلیل این اقدام توضیح دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

13 آبان سر‌آغاز شکست هیمنه پوشالی استکبار جهانی بود

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای، فرارسیدن 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشت. به نقل از ‌روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این بیانیه آمده است: سیزدهم آبان ‌ماه در دفتر تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، برگی زرین و روزی حساس است، چرا که سه مقطع بزرگ و سه رویداد سرنوشت‌ساز تاریخ معاصر در این روز رقم خورده است؛ رویدادهایی که هر کدام از آنها مصادیقی آشکار از پایداری و فداکاری ملت مجاهد و ‌رهبری آگاه و شجاع‌ ایران در مبارزه علیه قدرت‌های شیطانی است، رویدادهایی که هر یک به تنهایی می‌تواند مبنای تداوم حرکت انقلابی و ظلم‌ستیزی و حقیقت‌طلبی انسان‌های مؤمن و متعهد این سرزمین در بستر تاریخ قرار گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343 به دنبال اعتراض کوبنده ایشان نسبت به تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی و حق‌طلب در سال 1357 و نهایتاً تسخیر لانه جاسوسی و مرکز فرماندهی براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی در سال 1358، رویدادهایی هستند که نه تنها تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، بلکه تحولات جهانی را هم تحت تأثیر قرار داد و جوهره همه آنها عبارت بود از شکست هیمنه و هیبت پوشالی آمریکای جنایتکار و سرآغاز نمایش مظالم این قدرت شیطانی در سراسر عالم و به همین دلیل هم این روز بزرگ ‌به نام "روز مبارزه با استکبار جهانی " نام گرفت و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) نیز در این زمینه فرمودند: "سیزده آبان، روز استواری ملت ایران در مقابل ترفندهای استکبار است. "

 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()